تعمیر یونیت هیدرولیک فرمان MG ام جی

تعمیر یونیت هیدرولیک فرمان MG ام جی

تعمیر یونیت هیدرولیک فرمان MG ام جی در کلینیک تخصصی الکترونیک دیجی برد

هیدرولیک چیست؟

هیدرولیک از کلمه یونانی ” هیدرو ” مشتق گردیده است و این کلمه به معنای جریان حرکات مایعات می باشد. در قرون گذشته مقصود از هیدرولیک فقط آب بوده و البته بعدها عنوان هیدرولیک مفهوم بیشتری بخود گرفت و معنی ومفهوم آن بررسی در مورد بهره برداری بیشتری از آب و حرکت دادن چرخ های آبی و مهندسی آب بوده است.
مفهوم هیدرولیک در این قرن دیگر مختص به آب نبوده بلکه دامنه وسیعتری بخود گرفته و شامل قواعد و کاربرد مایعات دیگری ، بخصوص ” روغن معدنی ” میباشد ، زیرا که آب بعلت خاصیت زنگ زدگی ، در صنایع نمی تواند بعنوان انرژی انتقال دهنده مورداستفاده قرار گیرد و بعلت آنکه روغن خاصیت زنگ زدگی ندارد ، امروزه در صنایع از آن بخصوص برای انتقال انرژی در سیستم کنترل استفاده بسیار میگردد.


بطور خلاصه میتوان گفت: فنی که انتقال و تبدیل نیرو را توسط مایعات انجام دهد ” هیدرولیک ” نامیده میشود. از آنجائیکه هیدرولیک آبی دارای خاصیت زنگ زدگی است لذا در صنایع از هیدرولیک روغنی هم بخاطر روغن کاری قطعات در حین کار و هم بخاطر انتقال انرژی در سیستم های کنترل استفاده میشود. وقتیکه در صنعت از هیدرولیک نام برده میشود ، مقصود همان ” هیدرولیک روغنی ” می باشد.
بطور دقیق میتوان گفت که : حوزه کاربرد هیدرولیک روغنی استفاده از انرژی دینامیکی و استاتیکی آن بوده و در مهندسی کنترل برای انتقال زیگنال ها و تولید نیرو می باشد.

فرمان هیدرولیک چیست؟

اتومبیلی که دارای فرمان هیدرولیک میباشد کار را برای راننده بسیار راحت و دل نشین میکند.در واقع این فرمان نوعی اهرم کمکی است که در مواقع دور زدن و پیچاندن فرمان به راننده کمک چندانی میکند

که این دستگاه سبب شده است که رانندگی برای رانندگان بسیار راحت و دل نشین ترشود.فرمان هایی که دارای چنین منبع انرژی هستند که کار را  راحت تر میکنند هیدرولیکی هستند.

علت راحتی کار در فرمان هیدرولیک چیست؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید بدانید علت راحتی کار و روان شدن فرمان در فرمان هیدرولیکی چیست!زمانی که راننده فلکه فرمان را میچرخاند منبع روغنی تحت فشار قرار میگیرد و این روغن که تحت فشار قرار میگیرد بیشتر کارچرخاندن را انجام میدهد.اغلب فرمان های هیدرولیکی همان فرمان های دستی اند که یک بوستر به آنها اضافه شده است.بوستر ها شامل یک پیستون و یک سیلندر است که با روغن کار میکنند در واقع یک پیستون و یک سیلند هیدرولیک هستند که داخل پیستون محفظه پیستون ، سیلندر روغن را فشرده میکند و باعث راحت چرخاندن فلکه فرمان میشود.

اشکالات فرمان هیدرولیک

  • خطای درایو موتور پمپ هیدرولیک

  • متصل نشدن دیاگ به یونیت

  • خطا در سنسور گشتاورد

  • خطای سنسور زاویه

  • و…

 

تعمیر یونیت هیدرولیک فرمان MG ام جی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *